Žádnou konkurenční výhodu společnosti nelze stavět na piedestal

Před několika dny jsme si v článku (ZDE) vysvětlili základní princip konkurenční výhody společnosti a důvody, proč je pro value investory tak důležitá. Dnes na téma plynule navážeme. Využijeme opět osobu Pata Dorseyho, který v nedávném rozhovoru pro Outlook Business rozebral:

  • odvětví, kde se dříve silné konkurenční výhody firem postupně vytrácejí před očima,
  • 4 základní druhy výhod,
  • společnost Uber (Ticker: UBER) a Lyft (Ticker: LYFT), kde se zamýšlí, zda skutečně mají konkurenční výhodu v podobě network efektu či ne,
  • zda lze dobrý management považovat za konkurenční výhodu,
  • zda lze automaticky považovat řízení firmy jejím zakladatelem za výhodu,
  • význam alokace kapitálu,
  • ocenění společností s konkurenční výhodou, které zatím nevydělávají žádné peníze,
  • jak by ocenil společnost Uber,   
  • duopoly a konglomeráty,
  • diverzifikaci firem investicemi do zcela jiných oborů podnikání,
  • jak oceňuje network efekt či konkurenční výhodu Berkshire Hathaway (BRKB).

Kompletní přepis rozhovoru naleznete ZDE, video potom níže.

Tržní cena akcií společnosti Uber a Lyft od primární úpisu akcií na burze

Trzni cena akcii Lyft a Uber