Server HowMuch přišel se zajímavou infografikou znázorňující nejcennější maloobchodní firmy světa. Metodiku hodnocení nalezneme pod obrázkem. V čele žebříčku stojí jednoznačně internetový gigant Amazon (AMZN). Na druhém a třetím místě je americká síť diskontních supermarketů Walmart (WMT) a čínský internetový prodejce Alibaba (BABA). Čtvrtou příčku obsadil prodejce potřeb pro kutily Home Depot (HD).
K čemu jsou podobné infografiky dobré?
Hledá-li investor příležitosti v sektoru maloobchodů, může níže uvedený obrázek velmi dobře použít jako svou startovací metu. Vezme si seznam níže uvedených společností a přečte si výroční zprávy každé z nich. Pokusí se pochopit jejich podnikatelský model, identifikovat jejich konkurenční výhodu (pokud nějakou mají) a v neposlední řadě je i ocenit.
Jakmile se dostane na konec seznamu, bude mít velmi solidní povědomí o celém globálním sektoru maloobchodů, které mu může poskytnout konkurenční výhodu nad ostatními investory. Troufám si tvrdit, že svými vědomostmi překoná nejednoho analytika pokrývajícího daný sektor (většinou pouze lokálně). Znalost daného sektoru mu následně může pomoci lépe a rychleji identifikovat zajímavé investiční příležitosti či odhalit strukturální změny v odvětví a jejich potenciální negativní dopady na jednotlivé firmy.