Nové léky na hubnutí (GLP-1, např. Ozempic nebo Wegovy) získávají ve Spojených státech čím dál tím větší popularitu. Dosud je vyzkoušelo přibližně 12,5 % Američanů. V následujících letech se očekává, že se jejich spotřeba bude dále prudce zvyšovat. Léky nejen že ovlivňují náš mozek, ale zřejmě i druh a množství potravin, které nakupujeme. To alespoň tvrdí autoři studie „The No-Hunger Games: How GLP-1 Medication Adoption is Changing Consumer Food Purchases“.
Ze studie vyplývá, že domácnosti, kde alespoň jeden člen užíval léky na hubnutí na bázi GLP-1, zredukovaly své výdaje na potraviny v průměru o 6 %. Vysoce příjmové domácnosti dokonce o 9 %. Největší pokles zaznamenaly chipsy (viz graf níže).
Investoři se obávají, že vyšší používání nových léků na hubnutí může mít potenciálně negativní dopady na spotřebu potravin a tudíž i na akcie jejich producentů. Podobně tomu může být i v případě spotřeby tvrdého alkoholu, piva či vína.
