Proč jsou hedge fondy ochotné veřejně hovořit o svých nejlepších investičních příležitostech v portfoliu? Dle Patricka Luo z Harvardu je hlavním důvodem jejich záměr akcii brzy prodat. Luo zkoumal chování hedge fondů poté, co na některé z konferencí veřejně představí své nejlepší investiční myšlenky. Dospěl k závěru, že v případě těchto diskutovaných akcií je v následujících měsících mnohem pravděpodobnější, že budou z portfolia fondu prodány, než že by byly přikoupeny.
Hedge fondy a jejich nejlepší investiční myšlenky z konferencí
Patrick Luo zveřejnil v uplynulých dnech svou studii s názvem „Talking Your Book: Evidence from Stock Pitches at Investment Conferences“ (zde), v níž se zaměřil na chování hedge fond manažerů poté, co na některé z pravidelných konferencí zveřejnili jména svých nejlepších investičních myšlenek. Zkoumal přibližně 30 konferencí z let 2008 až 2013 (cca 350 long pozic a 40 short pozic). Zjistil, že hedge fond manažeři využívají těchto konferencí k medializaci jednotlivých akcií, které hodlají v následujících měsících prodat, či alespoň snížit jejich váhu v portfoliu. Prostřednictvím svých veřejných vystoupení se snaží podpořit poptávku po akciích.
I přesto však tyto akcie dokázaly i po 9 měsících od zveřejnění na konferenci překonat v průměru srovnávací benchmark o 7 %. Stejné akcie v období 18 měsíců před zveřejněním dokázaly překonat benchmark o 20 %.