Nový díl podcastu Business Breakdowns se zaměřil na firmu z oblasti fitness, která sice vznikla teprve před 10 lety, ale jejíž akcie se ihned po IPO v roce 2019 staly hitem a posílily o více než 700 %. V roce 2021 však dosáhly svého vrcholu na úrovni kolem 160 USD a dnes se obchodují za 31,63 USD. Jedná se o společnost Peloton (Ticker: PTON).
Společnost se díky poskytování poutavého fitness zařízení a působivému obsahu stala od svého vzniku největší interaktivní fitness platformou na světě s více než 6 miliony členů. Vzestup Pelotonu se však neobešel bez výzev, přičemž ekonomický model firmy je dosud předmětem vášnivých debat. V podcastu se mimo jiné dozvíte o úspěchu Pelotonu při vytváření nové fitness kategorie, o dopadu pandemie na finance firmy a o tom, proč může mít smysl, aby Peloton vybudoval svou vlastní hudební značku.
Hlavní témata:
- [00:03:37] – Co je Peloton a co dělá
- [00:04:59] – Jak většina spotřebitelů vnímá jejich značku
- [00:05:40] – Zákaznická základna a velikost jejich dnešního podnikání
- [00:06:22] – Příběh o založení Pelotonu
- [00:10:10] – S jakým podnikáním začali a jak rozšířili svou nabídku
- [00:12:03] – Distribuce fitness zařízení přímo spotřebiteli
- [00:13:01] – Rozsah globálního trhu fitness a wellness
- [00:14:42] – Podnikání Pelotonu
- [00:25:11] – Jejich nejnovější produkt a jejich předplacený produkt
- [00:26:22] – Management a jejich predikce
- [00:29:44] – Konkurenční prostředí
- [00:33:16] – Čeká nás expanze a propad?
- [00:35:18] – Odlišnosti od konkurentů
- [00:38:59] – Jakou roli hraje hudba v jejich současném podnikání a v jejich budoucnosti
- [00:43:59] – Co se musí stát, aby se jejich tržní kapitalizace v příštím desetiletí zvýšila
- [00:45:08] – Přístup k marketingu
- [00:47:17] – Rizika