Podcast Business Breakdowns se ve své nejnovější epizodě věnoval společnosti Motorola Solutions (Ticker: MSI), kterou v ČR většina zná zejména jako výrobce mobilních telefonů. V roce 2011 se nicméně původní firma Motorola Inc. rozdělila do dvou společností Motorola Mobility (divize mobilních telefonů) a Motorola Solutions.
Druhá jmenovaná se zaměřila na velmi úzký segment trhu – kritickou komunikaci (využívá policie, hasiči, armáda a další.). Její produkty jsou unikátní kombinací softwaru a hardwaru (rádia, vysílačky, šifrovaná komunikace prostřednictvím mobilních telefonů, atd.). Na tomto specifickém trhu se jí v průběhu let podařilo získat velmi silnou pozici.
Více o Motorola Solutions v podcastu ZDE.
Hlavní témata:
- Pád a vzestup Motoroly
- Strategické vedení Grega Browna
- Obchodní model a postavení společnosti na trhu
- Vysvětlení pozemních mobilních rádiových sítí
- Zabezpečení videa a řídících center
- Strategie růstu
- Schopnost určovat ceny
- Získávání zákazníků prostřednictvím akvizic
- Konkurenční prostředí a vyhlídky do budoucna
- Hrozba konkurence v softwaru
- Motorola jako akviziční cíl