Odchod Jacka Dorseyho z pozice generálního ředitele společnosti Twitter byl pro mnohé investory překvapením a vyvolal zajímavé otázky ohledně optimálního funkčního období zakladatele společnosti, který zároveň působí v pozici jejího ředitele. Výměna ve vrcholovém managementu Twitteru přiměla k zamyšlení i Aswatha Damodarana, profesora financí na Stern School of Business na New York University, který si položil otázku, co dělá z ředitele firmy „skvělého“ ředitele.
K jakému závěru dospěl? Spíše než k univerzálnímu výčtu charakteristik, které by měl splňovat každý ředitel firmy, se Damodaran přiklání k myšlence, že každá fáze životního cyklu společnosti vyžaduje jiný druh ředitele. Mladé firmy potřebují vizionáře, společnosti v růstové fázi potřebují budovatele, zralé firmy obránce a upadající zase likvidátory. Damodaran se dále domnívá, že se životní cyklus společností zkracuje, firmy mnohem rychleji stárnou, což i zvyšuje tlak na jejich zakladatele v pozicích ředitelů. Více se dozvíte ve videu.