Videohry jsou již řadu let miliardovým byznysem. Newzoo Global Games Market Report 2021 odhaduje, že se tržby herního průmyslu pohybovaly v roce 2021 na 175 mld. USD. Tahounem byly hry pro chytré telefony (44 % podíl), hry pro konzole (28 % podíl) a až na třetím místě počítačové hry (19 %).
S postupem času první generace hráčů dospěla a nyní disponuje značnou kupní silou. Hraní her tak již dávno není pouhým dětským koníčkem. Populace hráčů ve světě se odhaduje na cca 3 mld. (55 % v Asii, 15 % MEA, 14 % Evropa, 10 % Latinská Amerika a 7 % Severní Amerika). Videohry získávají na oblibě mezi rodiči po celém světě, s poměrně rovnoměrným rozdělením, pokud jde o globální genderovou vyváženost mezi rodiči.
Jak herní průmysl funguje? Jaké druhy her jsou v současnosti mezi hráči nejpopulárnější? Na jakých zařízeních se hraje nejvíce? Jak se na hrách vydělává? Kdo jsou největší vývojáři a jak se trh konsoliduje? Odpovědi na výše uvedené otázky a mnoho dalšího naleznete ve videu níže.