Francouzskou společnost Hermes International (Ticker: FR:RMS) není třeba dlouze představovat. Jedná se o předního světového výrobce luxusního zboží, jehož kořeny sahají až do roku 1837 (více zde). Hermes dělá věci jinak. V čem se liší od konkurence? To rozebral podcast Business Breakdowns s dlouholetým akcionářem společnosti Markem Urquhartem, vedoucím týmu v Long Term Global Growth. Mark drží akcie od roku 2004.
Kompletní podcast naleznete ZDE.
Stručný obsah:
- [00:02:29] – Ikonické tašky Birkin a Kelly
- [00:04:41] – Prodejní cena nového zboží a cena zboží z druhé ruky
- [00:06:13] – Dynamika výroby a distribuce tašek Hermès
- [00:08:11] – Struktura společnosti
- [00:09:52] – Historie Hermès
- [00:12:10] – Investice do luxusní značky jako je Hermès
- [00:15:48] – Velikost trhu a potenciál pro budoucí růst
- [00:21:20] – Síla dlouhé historie
- [00:26:37] – Definice luxusu a role luxusních produktů v kultuře
- [00:30:49] – Výrobní model a jejich zaměření na řemeslo
- [00:35:28] – Strategie, kterým se Hermès rozhodl vyhnout
- [00:38:51] – Rodinný klenot po šest generací
- [00:45:41] – Přehled maloobchodních prodejů a jejich distribuční model
- [00:48:28] – Poučení z marketingové strategie Hermès
- [00:54:28] – Společnosti, které se z investičního hlediska přibližují Hermès
- [00:56:20] – Složitost ocenění a růstový potenciál firmy
- [01:00:59] – Proč Hermès udržuje konzervativní model alokace kapitálu
- [01:03:07] – Význam jednoduchých produktů a obchodního modelu