Hermes – Francouzský výrobce luxusního zboží pod mikroskopem

Společnost Hermes (FR:RMS), založená v roce 1837, patří k předním světovým výrobcům luxusního zboží. Její sortiment zahrnuje kabelky, obuv, šperky, hodinky, oděvy, parfémy a porcelán. Má velmi loajální zákazníky, kteří jsou ochotni trpělivě čekat na její špičkové produkty i několik let. Naopak na rozdíl od jiných luxusních značek nemá žádné oddělení marketingu, nepropaguje svou značku prostřednictvím celebrit a nijak zásadně na ni neupozorňuje. Při růstu poptávky zásadně nezvyšuje nabídku. Klienti jsou zařazeni na čekací listinu. A i přesto lidé značku znají a vědí, co vyrábí.

V průběhu své 187leté historie prošla firma minimálně třemi zásadními proměnami. Poslední pod současným vedením, kdy čelila snahám o převzetí ze strany Bernarda Arnaulta a jeho firmy Moët Hennessy Louis Vuitton. Poslechněte si zajímavou historii společnosti v podcastu Acquired (ZDE).

Trzni cena akcii Hermes 2_2024

Tip:

  • Podcast o konkurenční společnosti LVMH naleznete ZDE